Valstietis

Jaunųjų kraštotyrininkų ekspedicija Palangoje

2015 m. kovo 31 d. Šiaulių jaunųjų turistų centro kraštotyrininkai išvyko į ekskursiją – ekspediciją po Palangą.

Ankstyvas rytas Šiauliuose nežadėjo geros dienos: purkšnojo lietus, pūtė stiprokas vėjas, tačiau artėjant į pajūrį oras gerėjo: prašvito saulė, nurimo vėjas. Gerėjo ir mūsų nuotaika.
Pirmasis stabtelėjimas Kretingoje. Čia aplankėme Kretingos dvaro parką, kuriame 2002 metais pastatytas Astronominis kalendorius su Saulės laikrodžiu - sukurta įdomi erdvinė kompozicija su 13 monumentalių skulptūrų iš ąžuolo, akmens ir metalo, kurios žymi senąsias Baltų kultūros tradicijas.
Palangoje, pasitikslinę ekspedicijos užduotis, pirmiausia pasisveikinome su Baltijos jūra nuo tilto. Šį tiltą 1892 metais pastatė grafo Tiškevičiaus nurodymu. Dabartinis tiltas pastatytas 1998 metais. Jo ilgis – 470 metrų. Mes nuėjome iki tilto galo ir apžvelgėme visą pajūrį. Pajūriu nuėjome iki Birutės kalno ir užlipę dar kartą pamatėme Baltijos jūrą. Po to aplankėme Gintaro muziejų, pasigėrėjome inkliuzais, senoviniais ir dabartiniais gintaro papuošalais. Čia iš gintaro yra padaryti karoliai, apyrankės, auskarai, kolje ir net traktorius. Pasivaikščiojome po grafų Tiškevičių parką, pasigrožėjome gražuolėmis gulbėmis, daugybe ančių. Parke jau pasodintos gėlės, visur labai švaru ir tvarkinga. Nusifotografavome prie Eglės – Žalčių karalienės. Grįždami sustojome prie paminklo generolui Vytautui Žemaičiui, pasigrožėjome Palangos Švč. Mergelės Marijos ėmimo į dangų bažnyčia, kurios bokštas pirmasis pasitinka ir paskutinis palydi Palangos svečius.
Apibendrindami išvykos ekspedicijos pasiekimus pasidžiaugėme puikia kelione, mokinių pavasario atostogų metu patirtais įspūdžiais, atliktais darbais projektui “Žemaitijos atmintis”.