Valstietis

Kultūrinė-pažintinė kelionė ,, Pajūrio regioninis parkas. Tvirtovė Memel-Nord” "

2012 m. lapkričio 10 d. Šiaulių jaunųjų turistų centro jaunieji kraštotyrininkai ir jų vadovai vyko į kultūrinę-pažintinę kelionę ,, Pajūrio regioninis parkas. Tvirtovė Memel-Nord”.

Kelionės metu aplankėme Kretingos dvaro skulptūrų parką, kuris jau 1839 m. buvo priskiriamas prie geriausių angliško landšaftinio stiliaus parkų Telšių apskrityje. Nuo 1992 m. parką tvarko Kretingos muziejus. Čia auga 23 savaiminių augalų rūšys, 67 introdukuotų medžių ir krūmų rūšys, apie 900 m² gėlynų. Susipažinę su parko grožybėmis, keliavome į Karklėje esantį Pajūrio regioninio parko lankytojų centrą. Domėjomės pajūrio gyvenviečių įsikūrimo istorija, augalijos ir gyvūnijos pasauliu. Moderniame Pajūrio regioninio parko lankytojų centre darbuotojos Juditos padedami, pildėme atvirlaiškius namiškiams. Toliau pėsčiomis keliavome pajūriu, įveikėme ne vieną gamtos sukurtą kliūtį, pakilome virš Olandų kepurės. Stebėjomės Olandų kepurės kraštovaizdžio draustiniu, apimančiu 123 ha plotą. Čia saugomas Baltijos jūros skardis ir jo gamtinė aplinka. Kopėme į aukščiausią viršūnę, vadinamą Olandų kepurės kalnu. Tai 24 metrus virš jūros iškilusi parabolinė kopa, supustyta ant moreninio gūbrio. Pasigrožėję atsiveriančiais pasakiškais vaizdais, pasiekėme Giruliuose esančius II-ojo pasaulinio karo karinius įtvirtinimus Memel-Nord. Yra žinoma, kad jie buvo pastatyti 1939 m. kovo mėn. Klaipėdos kraštą prijungus prie Vokietijos ir Vokietijai besiruošiant žygiuoti į Rytus. Čia mūsų jau laukė savanoris Timūras, kuris supažindino su tvirtovės istorija, eksponatais, pavaikė karinio pasirengimo rungtyse. Taip ir praėjo diena, o mes pilni naujų įspūdžių grįžome į Šiaulius.